Friday 20 October 2017

Forex Remittering Till Filippinerna


Upplagt av Jason den 20 januari 2015 i Money Transfer Tips Internationell penningöverföring är en viktig del av livet för vissa människor, särskilt för ungdomar från länder som Filippinerna och Indien som arbetar utomlands och behöver skicka pengar till familjen hemma. Var säker på att du är bekant med banköverföringar, direkta banköverföringar och några av de andra mer traditionella sätten att skicka en pengemottagning 8211 men får du bästa möjliga möjligheten I den här artikeln skulle du titta på hur du kan bli smartare, spara pengar och sluta ha pengar pengar utomlands kostar dig en arm och ett ben i avgifter och växelkurser. Det finns ett brett utbud av olika förmedlingstjänster som finns tillgängliga online, alla använder olika överföringsprogram och metoder. Vad som skulle se här är hur du kan få pengar hem till din familj, snabbt, billigt och enkelt. Money Remittance till Indien från Storbritannien, Australien och Nya Zeeland Om du är en migrant som bor och arbetar i ett västligt land för att dra nytta av de högre lönen är chansen hög att du kommer att vilja skicka en bra bit av dina pengar hem till familj att hjälpa till med kostnader. Att få pengar till Indien från länder som Storbritannien och Australien kan vara ett mycket dyrt förslag. Icke-residenta indianer (eller NRI) bidrar med en stor summa pengar till den indiska ekonomin varje år. Det betyder inte att du behöver betala mer än vad du borde för att få pengarna hemma. Chansen är att du är upptagen i ditt nya hem med lokala bankkontonfaciliteter och att din familj har liknande faciliteter på plats i Indien. Bankkonto till bankkontoöverföringar kan vara dyrt, men i vissa fall är de mest lämpliga metoden. Det är här OrbitRemit kommer in, för att spara pengar på avgifter och hjälpa dig att fatta smartare beslut om betalning. Att skicka pengar till Indien via OrbitRemit-plattformen är lika enkelt som att logga in och överföra pengar till vårt lokala konto i det land du bor i. Det här är en inhemsk överföring, så du blir inte stucken med stora bankavgifter 8211 Vi flyttar sedan pengarna till Indien med vårt eget konto. Därifrån tar vi hand om resten och har pengarna på ditt mottagarkonto i Indien inom ett par arbetsdagar, varje gång. Money Remittance till Filippinerna Pinoy8217s som är bosatta i utlandet finner ofta sig med ett behov av att få pengar hemma, ibland mycket snabbt. Att skicka pengar till Filippinerna från Australien och andra västländer kan vara komplicerat. För utländska utländska arbetstagare (OFW) är det också vanligt att sända pengar tillbaka till Filippinerna för att förbereda sig för att återvända till saker som besparingar och inköp av egendom. Problemet är att många betalningsleverantörer är medvetna om detta och kan ibland dra nytta av överdrivna avgifter och laddade valutakurser bland andra handhanterade tillvägagångssätt. Detta är ett stort handikapp om du försöker sätta upp dig för det goda livet. Det finns många överföringstjänster som är väldigt väl etablerade i Filippinerna, och de verkar alla ha anspråk på att erbjuda bästa möjliga priser. Var och en av dessa betalningstjänster har olika utländska partners och det kan vara mycket svårt att skära igenom marknadsföringshypoteket för att identifiera bästa möjliga valutaförmedlingstjänsten. Det bästa och säkraste sättet att få pengar hem till Filippinerna är att hitta ett sätt att få insättningen direkt till ett bankkonto i Filippinerna. Det innebär att de som lämnar inbetalningen i Filippinerna inte tar ut avgifterna för mottagaren att samla in sina pengar och att det definitivt kommer att komma till var det går. För att undvika kostnaderna för en TT - eller banköverföring, kan de som vill skicka medel tillbaka till Filippinerna utnyttja OrbitRemits internationella förmedlingstjänster. Allt du behöver göra är att ställa in överföringen efter att du skapat ditt konto hos OrbitRemit. överför fonderna till vårt lokala bankkonto i Australien, Nya Zeeland eller Storbritannien och vi får dem exakt var de behöver vara i 1-2 arbetsdagar. Detta är också ett bra alternativ för utländska utländska arbetstagare som har behov av att spara pengar i en filippinska bank. Dina pengar kan gå direkt till ett konto i ditt namn hemma, utan risk för att det kommer att saknas. Oavsett om du skickar pengar till Indien eller till Filippinerna, presenterar OrbitRemit online-plattformen och vår avancerade teknik det snabbaste, billigaste och smartaste sättet att få en utländsk remittans exakt var den behöver gå. Kolla in vår penningöverföringsräknare på höger sida av denna sida för att få reda på exakt hur mycket du kommer att få i den andra änden av nästa överföring genom att utnyttja OrbitRemits konkurrenskraftiga valutakurser och låga fastavgifter. Du kan nu enkelt överföra pengar internationellt med OrbitRemit var 80 billigare än bankerna. Återbetalning, valutor, växlare BSP stramar regler om pengatjänster Den nya omfattande ramen, som syftar till att förbättra BSPs övervakning av verksamheten hos dessa MSB, kommer på klackarna av de senaste årens penningtvättskandaler, där hackare stal 81 miljoner från Bangladeshs centralbank och en del av pengarna fann sig till Filippinerna efter att ha passerat genom remissföretaget Philrem och den lokala banken Rizal Commercial Banking Corp. Filfoto MANILA, Filippinerna - The Bangko Sentral ng Pilipinas (BSP) har skärpt reglerna för verksamheten inom penningtjänstföretag (MSB), inklusive att begränsa dessa MSB: s förmåga att överföra stora pengar i kontanter. Det nya övergripande ramverket, som syftar till att förbättra BSP: s övervakning över verksamheten hos dessa MSB, kommer på hälerna i de senaste åren i penningtvättskandalen, där hackare stal 81 miljoner från Bangladeshs centralbank och en del av pengarna kom till Filippinerna efter passerar via remittansföretaget Philrem och den lokala banken Rizal Commercial Banking Corp. MSB: er inkluderar remitterings - och överföringsföretag (RTC), växlare och valutahandlare. BSP sade att de nya reglerna är för att främja effektivare efterlevnad av lagen om bekämpning av penningtvätt. BSP sade enligt de nya reglerna för MSB: er, stora värdeutbetalningar på mer än P500.000 eller dess utländska valutaekvivalenter, i en enda transaktion med kunder eller motparter, skulle endast ske via checkbetalning eller direktkredit för att sätta in konton, BSP sade. Även valutahandlare och valutahandlare får sälja utländska valutor i beloppet högst 10 000 eller motsvarande och inte överstiga 50 000 eller motsvarande per månad per kund. Business (artikel MRec), sidmatchning: 1, avsnittsmatch: 1 Avgiftsbelopp eller högre gränser kan beviljas av BSP vid ansökan om det motiveras av växelverkarens affärsmodell eller valutahandlare. BSP kommer att reglera alla RTCs, såsom betalningsmedel, betalningsplattformsleverantörer och e-pengar-emittenter. RTC och andra MSB måste därför anmäla BSP när de påbörjar verksamheten samt deras nya ackreditering av remitteringsunderagenter (RSA). De måste också informera BSP om eventuella förändringar i uppkopplingspartnerna, överlåtelse av plats och stängning av verksamheten. De ska vidare krävas för att få ett tidigare BSP-godkännande vid förändring av ägande eller kontroll, sade BSP. Ännu viktigare är att de också kommer att behöva skicka aktivitetsnivårapporter till BSP. Slutligen kräver de nya reglerna att MSB ska registrera sig vid sekretariatet för penningtvättrådgivning i syfte att täcka rapporterade och misstänkta transaktioner, konstaterade BSP. Den nya ramen introducerar också olika klassificeringar av MSB, beroende på deras genomsnittliga månatliga nätverksvolym transaktioner. BSP kommer att införa ett motsvarande minimikapitalkrav för varje typ. Registreringsavgifterna och årsavgifterna ska också baseras på klassificeringssystemet. MSB-er krävs som en del av registreringsprocessen för att genomföra en åtagande av åtagande som bland annat innefattar överensstämmelse med alla bestämmelser i lagen om bekämpning av penningtvätt 2001 eller Republiken Act 9160 och antagandet av miniminormer för konsument skydd inom områdena information och insyn, skydd av kundinformation, rättvis behandling, effektiv användning och ekonomisk utbildning. Enligt BSP-uppgifter, per juni 2016, finns det mer än 18 000 BSP-registrerade MSB som omfattar 5 300 huvudkontor och 12 700 filialer, varav 6 700 är även BSP-auktoriserade bankaffärer. MSB-industrin innehåller nu bland annat elektroniska pengaraffärsföretagens dotterbolag till telekommunikationsföretag, säger BSP. Mottagen SMS-bekräftelse när du skickar pengar Forex World Australia Varför välja Forex Testimonials Hi Forex World, jag vill bara tacka din personal för snabb och effektiv avsändning av mina 4 balikbayan lådor de anlände och fick levereras i Manila i tid och i utmärkt skick. Kan du leverera 2 mer regelbundna lådor till min adress tack, jag planerar att skicka dem under de närmaste 2 månaderna Mabuhay Hej till alla på Forex, mitt paket kom hit i Manila igår, höjdpunkten på min (och mina döttrar) dag. Allt var intakt och kom i gott skick. Jag ville bara berömma er alla för den utmärkta service och kommunikation du behöll med mig under hela transaktionen. Jag uppskattade särskilt e-postuppdateringarna som berättade för mig vilka föremål som hade kommit fram. Ive rekommenderade Forex World till flera personer och jag själv kommer att utnyttja din tjänst någon gång igen i år. Hej till alla på Forex, mitt paket kom hit i Manila igår, höjdpunkten på min (och mina döttrar) dag. Allt var intakt och kom i gott skick. Jag ville bara berömma er alla för den utmärkta service och kommunikation du behöll med mig under hela transaktionen. Jag uppskattade särskilt e-postuppdateringarna som berättade för mig vilka föremål som hade kommit fram. Ive rekommenderade Forex World till flera personer och jag själv kommer att utnyttja din tjänst någon gång igen i år. Bara en kommentar till din tjänst. Jag gillar verkligen hela din process. Så effektiv och mindre tidskrävande jämfört med ett företag som jag använde i minst en bra 2 år. Från och med nu kommer jag bara att skicka pengar genom din etablering och jag rekommenderar detta till alla mina vänner här i Canberra. Bra jobb minus R C - Canberra Jag vet att du har ett mycket gott rykte, så jag tackar för din företags integritet och är glad att göra affärer med dig. Vi vill tacka dig för att du är så exakt och så snabb i din tjänst. Vi har varit mycket imponerade av din felfria och leverans och mottagning av våra varor. Vi kommer gärna kontakta dig i framtiden för eventuella överföringar för att återigen bli positivt överraskad av FOREXs överlägsna prestanda. Vi har använt FOREX för fraktlådor från Australien till Filippinerna före och har varit väldigt nöjda med tjänsten. Nyheter och uppdateringar. Företagsöversikt Grundades 2012 levererar iRemit till Filippinerna Pty. Ltd oöverträffad remittanservice från Australien till någon del av Filippinerna. Ett filippinskt ägda och drivna företag, vi känner till och förstår dina olika betalningsbehov och bekymmer. Trots att vi är en relativt ny aktör inom remittindustrin har vårt åtagande att tillhandahålla säker, kundfokuserad och kostnadseffektiv remittanservice tjänat oss många lojala kunder. IRemit till Filippinerna grundades på principen om effektiv kundservice eftersom du inte förtjänar något mindre. Vi vidtar stora åtgärder för att säkerställa våra kunders tillfredsställelse. Dessa, tillsammans med våra rimliga serviceavgifter och konkurrenskraftiga valutakurser, har hållit våra kunder tillbaka. Det som gör oss tydliga är vårt effektiva och personliga förhållningssätt till kundtjänst. Alla våra kunder behandlas med artighet, öppenhet och ärlighet med målet att erbjuda bästa möjliga kundservice. Vi tar alla steg för att se till att pengarna överförs säkert och effektivt till Filippinerna. Vi förstår hur brådska pengarna ska skickas till Lolas. Vi känner kärleken som kommer med de pengar som skickas till din familj. Vi uppskattar den stolthet som kommer från att betala av en nyinköpta egendom. Vi firar i alla filippinska personal lön som skickas av sina australiensiska arbetsgivare. Alla dessa historier blir en del av oss, och vi är alltid glada att skicka till dig. Vårt företags mission för att tillgodose betalningsbehoven hos kunder som vill skicka pesos till Filippinerna från Australien. För att ge effektiv kundservice. För att upprätthålla goda och långvariga relationer med våra kunder i Australien och deras mottagare på Filippinerna. Varför skicka dina pengar via oss iRemit till Filippinerna är en återförsäljare för australiensisk återbetalningssektor (IND100350163-001). IRemit till Filippinerna är Australian Securities and Investments Commission Registered (ACN: 157 688 394). iRemit till Filippinerna drivs av Filippinas största bank. Människorna bakom iRemit till Filippinerna Pty Ltd Rica, Filipina Ägare och grundare Jag tar varje projekt personligen. Det är min passion för de saker jag gör som driver mig mer än någonting annat. Jag har skickat pengar till Filippinerna sedan 2007 för mina syskon, min Lola och en del välgörenhet jag stöder. Vad jag har märkt under åren var bristen på korrekt kundservice från remittansföretag. Bristen på innovationer och anpassningar till ny teknik var också störande. Jag växte upp i Filippinerna och jag förstår hur avslappnad vi är. Vår standard av kundtjänst är också mycket avslappnad och saknar känsla av brådska. Men när du har bott i Sydney i så många år, vänjer du sig till en annan standard. Dina normer och krav ändras. Jag letade efter ett Remittance Company som erbjuder kundservice med bättre standarder för Australienbaserade filippinärer. Jag hittade det inte, så jag tänkte ställa upp en. Flertalet av betalningsbolagen tillhandahåller inte kundsupport och de som gör, tillhandahåller substandard, ineffektiv service. När det gäller att skicka pengar till Filippinerna är det frustrerande att inte kunna prata med någon som kan svara på dina frågor. En oförglömlig och unforgivableexperience som jag hade med ett ledande remittansföretag var när de felaktigt skickade mig AU2000 När de insåg sitt misstag bad dom mig om att återvända pengarna. Jag gjorde men kan du föreställa mig det problem som det kostade mig att inte tala om det problem som det kostade den person som borde ha fått det beloppet. Vår företags mission är att tillhandahålla remittanservice med kundsupport som är oöverträffad. Med det mycket upptagna livet bor vi i Australien och ser till att dina remittanser når dina nära och kära i Filippinerna, var minst av dina bekymmer. Med iRemit såg jag till att alla kan nå oss via telefon, SMS, email, webbchatt, Skype eller Facebook. Vi strävar efter att hantera alla våra kunders problem på ett effektivt och aktuellt sätt. Vi lägger stor vikt vid de relationer vi skapar med våra kunder. Prime, kundsupport Jag har varit med iRemit till Filippinerna i flera år, och jag älskar att arbeta med dem. Jag har sett första hand hur detta företag värderar varje kund. Jag är stolt över att kunna erbjuda bästa möjliga kundservice. Jag älskar att prata med klienter Att vara i denna linje av jobb är det vanligt att vi hör historier från vårt kundsätt som är roliga, lite ledsna, lite roliga, men de flesta är särskilt inspirerande. Mina kollegor Filippinerna inspirerar mig att sträva efter att bli bäst på vad jag gör. Du hör historier om filippinerna som köper deras första egendom i Filippinerna, och vi på iRemit, genom att hjälpa dem att skicka pengarna till Filippinerna, blir en del av den berättelsen Det är mycket glädjande. och vi gillar det. Sharika, kundsupport Ive har bara varit med iRemit till Filippinerna i några månader, och jag börjar bara lära mig mer om företaget. Men hittills har jag roligt, Ive hade inga problem med att hantera både filippinska och australiska kunder, alla har varit trevliga och vänliga. Möt några av våra lagmedlemmar

No comments:

Post a Comment