Sunday 17 September 2017

Forex Rate At Mumbai Flygplatsen


Undvik valutaväxling vid flygplatser resenärer kan förlora upp till 10-15 på de erbjudna priserna jämfört med utbyten i staden. Om du reser utomlands eller återvänder till Indien rekommenderas det att du inte byter utländsk valuta på flygplatsen, för att du kan förlora upp till 10-15 på de erbjudna priserna, jämfört med det i andra utbyten i staden. Enligt en förex agentur operatör, medan förlusten på utbyte av amerikanska dollar eller brittiska pund vid flygplatsen bytesräknare varierar från 2,5 till fem procent är skillnaden i fråga om Gulf State valutor betydligt högre, tydligen på grund av deras lägre värde . ldquoAs resenärer måste betala mer för utländsk valuta på flygplatserna, vi råder dem att bära förbetalda multi-valuta forex-kort eller resekontroller, säger rdquo Sunny Sodhi, COO, företagsresor och huvudleveransrelationer, på Yatra. Han sa att resenärer skulle planera i förväg om hur mycket pengar de tänker bära och byta ut endast en liten del av det på flygplatsen. Forexoperatörerna förklarade att medan växelkurserna inkluderar dealerrsquos-provisionerna är skillnaden i räntor mellan växellådorna i flygplatsen och de andra ställena beror på de högre hyrorna som dessa operatörer måste betala för sina lokaler i flygplatsen, i kombination med andra skatter. ldquo Kostnaden för att tillhandahålla dygnet runt tjänsten bidrar till kostnaden, sa rdquo en tjänsteman hos en ledande forexleverantör vid Chhatrapati Shivaji International Airport. Vissa industrioperatörer tror att hyrorna kan öka ytterligare på grund av kostnadsökningar för flygplatserna i Mumbai och Delhi som har byggts på grundval av offentlig-privat deltagande. Basvalutorna för varje valuta fastställs av Indiens Reserve Bank, men detaljhandeln varierar beroende på provisioner och övriga driftskostnader. Mahesh Iyer, vice vice president och chef för utländsk valuta på Thomas Cook (Indien) sa: ldquoI råder passagerare att bära valuta i landet de är på väg till, för att spara på valutakonverteringskostnader utomlands. Thomas Cookrsquos valutakurser är hölls som riktmärke för de flesta detaljhandeln för valutahandlare i landet. Forex-konverteringsanläggningar på Mumbai Flygplatser 8220Mumbai flygplats har totalt 15 valutatält på inhemska och internationella terminaler företag som Pheroze Framroze, Centrum, Weizmen, VKC Forex, Thomas Cook, Travelex, State Bank of India och Central Bank of India har räknare med Forex-tjänster här. Låter förstå var dessa räknare ligger när passagerare behöver lokala eller internationella valutor att resa runt .8221 Mumbai Airport Forex Services Forexräknare vid inrikesflygplats Vid inrikes terminaler 1A, 1B och 1C ger totalt 6 räknare utbytesfaciliteter, och nedan finns Forex företagsnamn och plats på flygplatsen. Terminal 1A. Totalt 2 räknare av Pheroze Framroze (vid avgångar) och Centrum (vid ankomst) Terminal 1B. Totalt 3 Counters med 2 av Centrum och 1 av Pheroze Framroze vid Avgång och Ankomst. Terminal 1C. Totalt 1 Counter by Weizmen vid Avgång. Forexräknare vid International Terminal på International Airport är de 2 räknare vid avgångar, 3 vid Mezzanine Floor och 4 vid Ankomst, med totalt 9 Forex service räknare. Nedan finns detaljer. Vid ankomst. Deras är Central Amp State Bank of India, Thomas Cook och Travelex företag för sådana valutafaciliteter. Vid avgång. Deras är VKC Forex vid Gate C och Thomas Cook vid Gate D. På Mezzanine Floor. Deras är Centrum och Travelex på Gate 7, Thomas Cook på Gate 6 och Again Center på Gate 10 och 14. Du kan också vara intresserad av att veta om andra växlare och lista över alla Forex-företag i Mumbai som kan hjälpa dig med valutaväxling. Läs mer om CSIA-parkering och lounger. Dela den här artikeln Visad 36590 Tid. Dela på Facebook Dela på TwitterChhatrapati Shivaji Airport mdash Bombay (Mumbai), Indien Senaste sökningar Hur känner människor att denna sida rupi till dollarkurs mumbai flygplats valutakurs vid mumbai flygplats växelkurs på mumbai flygplats lohegaon flygplats helper jobb euro växelkurs på mumbai flygplats chhatrapatishivajiairport köp euro på bombay flygplats mumbai flygplats valutakurs dollar i Mumbai flygplats Mumbai flygplats Singapore valutakurs Passagerare feedback Zdenka Vankova (Tjeckien, Prag) - 4 oktober 2014 Hej, i slutet ov oktober Jag går från Europa via Bombai till trivandrum. På Bombai flygplats måste jag vänta 10 timmar. Finns det någon möjlighet att ta vila somwhere - att sova somewhre tack för ditt svar Zdenka Vankova email: gaiazseznam. cz Reny (Mumbai) - 9 januari 2008 Mycket bra faciliteter och bra atmosfär. Endast om du kan förbättra bagagebältets anläggning och mer praktiska och hjälpsamma hjälpare runt. Indien resa factsmoney utbyte Mumbai flygplats Toronto 183 10 forum inlägg Om du byter pengar på plats från Prepaid Taxi Service kommer de att debitera 3 commisson. Egentligen när jag gick för att byta mina pengar som de såg mig närma sig växlingsdisken, kom de alla upp och började ringa mig som jag förstod inte först, bara för att inse när jag var i linje med förbetald taxi att de är alla olika bankutbyten och därmed tävlingen. när jag var i colaba på leaopold cafe frågade jag vaktmästaren där om utbytesplatsen och han pekade mig på en säljare som säljer antikviteter precis framför dörren och jag fick mycket bra betyg från honom jämfört med flygplatsen. Apr 05, 2011, 11:13 PM London, Storbritannien 183 1 forum inlägg Hej, jag kommer från London till Mumbai den 11 april. 2011 .. Jag vill bara veta att var ska jag gå för utbytes pengar. vilken är bäst om jag ska gå till State Bank of India eller Thomas Cook eller annan agentur. Om jag bär GBP likvida medel. då kommer de att ta något belopp av utbytesavgift. eller ska jag konvertera mina pengar från Heathrow Airport Redigera: Nov 09, 2011, 2:25 Panvel, Maharashtra, Indien 183 1 forum post Kan någon berätta om förfarandet för valutaomvandling på Mumbai International Airport. Jag ska till Dubai för turné så jag vill konvertera min indiska valuta till Dirham. Tar de några provisioner för valutaväxling. Nov 09, 2011, 3:07 Mumbai (Bombay), Indien 183 5 504 Forum Inlägg Det är inte en bra idé att byta mycket valuta på flygplatsen. Byt ut bara Rs 1000-1500 eftersom du inte får en bra skattesats på flygplatsen. Resten du kan byta i Dubai stad. pengar utbyte Mumbai flygplats - Mumbai (Bombay) Forum

No comments:

Post a Comment